OpenRA News

OpenRA enthült neues Release und eine neue Website!

OpenRA enthült neues Release und eine neue Website!

21.03.2021, 00:00 von moby3012

Das lang ersehnte neue stabile OpenRA Release 20210321 ist ab sofort verfügbar! Ursprünglich war geplant gewesen, diese Veröffentlichung mit einem neuen Patch-Spotlight-Video anzukündigen, doch ein unglücklicher Computerabsturz hat FiveAces' Schlachtfeldkontrolle außer Betrieb gesetzt. Anstatt die Veröffentlichung weiter zu verzögern, wurde ein Platzhalterbild von einem Top-Künstler erstellt, bis das echte Spotlight verfügbar ist. Die Highlights dieses Releases konzentrieren sich vor allem auf das in Entwicklung befindliche Tiberian Sun-Mod, welches weiterhin langsam Fortschritte im Entwicklungs-Repository macht. Es gibt viele großartige Änderungen für Red Alert, Tiberian Dawn und Dune 2000, die sich hauptsächlich darauf konzentrieren, einige umständliche Gameplay-Mechaniken zu optimieren, die Community-Integration zu verbessern und den Einzelspieler-Inhalt zu erweitern. Dazu gehören Unterstützung für Discord-Integration und Community-Ligen, neue Lobby-Funktionen und Verbesserungen in der Karten- und Balancing-Auswahl für Red Alert und Tiberian Dawn. Weitere Details zu diesen Features werden im folgenden Release-Spotlight erklärt.

Eine wichtige Anmerkung zur Kompatibilität ist, dass OpenRA jetzt eine GPU-Unterstützung für OpenGL 3.2, DirectX 11 oder OpenGL ES 3 erfordert, was zukünftige Kompatibilität mit modernen Rendering-APIs (Vulkan/Metal) sicherstellt. Zudem wird die Leistung bei der Darstellung von Tiberian Sun und der C&C Remastered Collection verbessert.

Das bedeutet leider, dass die Unterstützung für einige ältere Systeme (typischerweise 10+ Jahre alt) eingestellt wird, die derzeit OpenRA ausführen können. Doch dieser Schritt wird als notwendiges Opfer für die Zukunft betrachtet. Weitere spannende Updates erwarten euch auf der neuen OpenRA-Website, die nicht nur ein frisches Design mit sich bringt, sondern auch verbesserte Funktionalitäten und Technologie-Upgrades für mobile Geräte bietet.

Today is the day that many have been waiting for: the new stable OpenRA Release 20210321 is now available!

We had originally planned to announce this release with a new patch spotlight video, but an unfortunately timed computer failure has left FiveAces’ battlefield control offline until repairs are completed. Rather than continue to delay the release, we have commissioned our best artist to make the placeholder image below, and will post the real spotlight once it is available.

Release spotlight placeholder

The 20210321 release spotlight has been temporarily delayed. Stay tuned for updates!

Many of the biggest changes in this release were focused around the in-development Tiberian Sun mod, which continues to make slow progress in our development repository. There are many great changes for Red Alert, Tiberian Dawn, and Dune 2000 too, focusing mainly around streamlining some awkward gameplay mechanics, improving community integration, and improving our singleplayer content:

  • Support for Discord integration and community-run ladders

  • New lobby features for player handicaps and disabling spawn points

  • Community balance updates and a refreshed map selection for Red Alert and Tiberian Dawn

  • Further adjustments to make Dune 2000 more faithful to the original game

  • More fluid infantry combat after fixing several long-standing combat bugs

  • Nine more campaign missions have been ported for Red Alert

  • Improved AI behaviour and performance

These features and more will be explained in more detail in the upcoming release spotlight, but for now you can look back over the previous news posts [1, 2, 3] or the full changelog for more information.

An important compatibility note is that OpenRA now requires GPU support for either OpenGL 3.2, DirectX 11, or OpenGL ES 3. Moving away from the legacy OpenGL 2.1 is important for future compatibility with modern rendering APIs (Vulkan/Metal) and for improving rendering performance with Tiberian Sun and the C&C Remastered Collection. This does unfortunately mean dropping support for some older systems (typically 10+ years old) that currently can run OpenRA, but we believe that this is a necessary tradeoff for the future.

New OpenRA website

The new OpenRA website brings a new look and improved functionality.

We are also today deploying a brand new website design. Lead by @Fauntleroy with feedback from our GitHub and Discord communities, the fresh look also brings some important technology upgrades that improve the website behaviour on mobile devices, and adds new features for the live games list. We expect to continue improving and iterating on the new site, so let us know if you think that something important is missing or simply doesn’t look right.

Quelle: https://www.openra.net/news/release-20210321/